Menu lewe
ZPO w Suchej razem z Unicef świętuje Międzynarodowy Dzień Praw
23 listopad 2020
20 listopada dzieci, młodzież, a także dorośli jednoczą się w działaniu i podejmują inicjatywy, których celem jest okazanie solidarności z najmłodszymi na świecie, których prawa nie są respektowane. Społeczność ZPO w Suchej po raz kolejny włączyła się promowanie respektowania praw dziecka i w obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka z UNICEF - w tym roku ze szczególnym zwróceniem uwagi na sytuację dzieci w Jemenie na to, że każda symboliczna kwota wpłacona za pośrednictwem Unicef, może pomóc. Jemen to kraj, w którym od lat trwa największy kryzys humanitarny XXI wieku. Najbardziej bezbronnymi ofiarami są dzieci. Tracą zdrowie, życie i szansę na szczęśliwe dzieciństwo.
Rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka, dokumentu który w 1989 roku przyjęła Organizacja Narodów Zjednoczonych, to radosny dzień, ale z poważnym przesłaniem. To wspaniała okazja, aby przypomnieć wszystkim, czym są prawa dziecka i że obowiązkiem nas wszystkich jest ich respektowanie. To także okazja, aby zwrócić uwagę społeczeństwa na trudną sytuację dzieci w różnych zakątkach świata, gdzie prawa są drastycznie łamane, bądź nie są przestrzegane.
W suskiej społeczności szkolnej aktywnością wykazali się wszyscy - od przedszkolaków po uczniów klasy ósmej. Każde dziecko miało możliwość przeżycia refleksję na temat tego, jak trudno jest żyć rówieśnikom w różnych zakamarkach świata, docenić swoją sytuację, ale również nabrać pewności, że może oczekiwać od otoczenia respektowania swoich praw. Szczególnie poruszające okazało się poznanie życiorysu Malali - pakistańskiej Laureatki Pokojowej Nagrody Nobla. Jej doświadczenia pozwoliły zrozumieć, że nasze teamsowe realia szkolne można uważać za przywilej i spojrzeć na nie pozytywnie.
W suskiej społeczności szkolnej aktywnością wykazali się wszyscy - od przedszkolaków po uczniów klasy ósmej. Każde dziecko miało możliwość przeżycia refleksję na temat tego, jak trudno jest żyć rówieśnikom w różnych zakamarkach świata, docenić swoją sytuację, ale również nabrać pewności, że może oczekiwać od otoczenia respektowania swoich praw. Szczególnie poruszające okazało się poznanie życiorysu Malali - pakistańskiej Laureatki Pokojowej Nagrody Nobla. Jej doświadczenia pozwoliły zrozumieć, że nasze teamsowe realia szkolne można uważać za przywilej i spojrzeć na nie pozytywnie.
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Pietrucha (2020-11-23 13:20:58)
Liczba odwiedzin: 5800018
Informację wprowadził(a): Jarosław Pietrucha (2020-11-23 13:20:58)
Liczba odwiedzin: 5800018