Oficjalny portal: Gminny Zarząd Oświaty w Strzelcach Opolskich

Wyszukiwarka


Menu główne


Powiększ tekst
Zmniejsz tekst
Drukuj
powrót

Aktualności

Warsztaty z sensoplastyki

2 luty 2024
5 stycznia 2024 r. w Zespole Placówek Oświatowych w Dziewkowicach odbyły się warsztaty z sensoplastyki. Ze względu na duże zainteresowanie warsztaty odbywały się w 3 grupach po 20 uczestników co dało łączną liczbę 60 uczestników. Uczestnikami byli uczniowie szkoły podstawowej, dzieci w wieku przedszkolnym wraz z rodzicami i nauczycielami oraz dzieci pracowników firmy KRONOSPAN ze Strzelec Opolskich. Zajęcia prowadzone były przez specjalistów z Gabinetu Terapii Pedagogicznej ze Strzelec Opolskich. Warsztaty miały na celu rozwój zdolności manualnych, pobudzanie kreatywności i wyobraźni czy też rozwijanie zmysłu dotyku.
Czym jest sensoplastyka?
Sensoplastyka to metoda edukacji sensoryczno-plastycznej stworzona przez Izabelę Annę Stefańską w 2015 roku. Zajęcia są przeznaczone dla dzieci w różnym wieku, od kilkumiesięcznych niemowląt po nastolatki, oraz ich opiekunów.

Ideą sensoplastyki jest rozwijanie kreatywności dzieci i umożliwienie im swobodnej zabawy, w związku z czym zajęcia nie mają ustalonego z góry scenariusza i nie polegają na odtwórczym wykonywaniu zadań wskazanych przez prowadzącego. Zamiast tego do dyspozycji uczestników są w pełni bezpieczne i ekologiczne produkty spożywcze pełniące rolę materiałów sensorycznych. Można je przesypywać, ugniatać, mieszać, wąchać, deptać bosymi stopami, a nawet smakować. Dzieci malują też rękami, tworzą masy plastyczne, lepią i przeprowadzają eksperymenty – bez obawy o zabrudzenie. Na zajęcia przychodzi się w ubraniach, których nie będzie szkoda wyrzucić.

Korzyści dla dzieci z uczestniczenia w zajęciach sensoplastyki

Sensoplastyka pozytywnie wpływa na rozwój dzieci w wielu aspektach. Pozwala im tworzyć i mieć poczucie sprawstwa oraz decyzyjności, ponieważ nie narzuca celów ani sposobu działania. Trudno wymienić wszystkie korzyści płynące z takich zajęć, spróbujmy więc wyliczyć te najważniejsze:

• uwolnienie ekspresji twórczej i kreatywnego myślenia;
• rozwijanie samodzielności, współpracy, elastyczności w działaniu, aktywności i wiary w siebie;
• budowanie świadomości ciała i przestrzeni;
• wsparcie prawidłowego rozwoju zmysłów;
• usprawnienie ruchowe, ćwiczenie motoryki małej;
• pogłębienie kontaktu opiekunów z dziećmi;
• nauka myślenia nieszablonowego i wykazywania inicjatywy;
• poznawanie nowych form wyrazu i artystycznych;
• czerpanie satysfakcji ze swoich działań.
(źródło: https://www.otopsychologia.pl/)


Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Pietrucha (2024-02-02 14:04:16)
Liczba odwiedzin: 48416

Stopka

Data aktualizacji: 22 listopad 2024, Licznik odwiedzin: 18151663
design by fast4net

Zamknij